اخبار و حواشی  دنیای فوتبال
اخبار و حواشی  دنیای فوتبال

اخبار و حواشی دنیای فوتبال

پنج رکورد مشترک لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

پنج رکورد مشترک لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

سایت رسمی فوتبالی - دنیای فوتبال به دو بخش از مردم تقسیم شده است، طرفداران لیونل مسی و طرفداران کریستیانو رونالدو.

به گزارش فوتبالی، مهم نیست که یک هوادار فوتبال چقدر سیاستمدار باشد، در انتها او بدون شک یکی از این دو بازیکن را انتخاب خواهد کرد. شمار رکوردهایی که این دو بازیکن خلق کردند بی اندازه است و رقابت شخصی آنها باعث ایجاد رقابت بین تیم هایشان نیز شده است. در میان تمامی رکوردهایی که این دو بازیکن خلق کرده یا به آن رسیده اند، 5 رکورد مشترک وجود دارد که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم. 

  

5. عدم گلزنی در مرحله حذفی جام های جهانی

شاید معنای دقیق این مورد رکورد نباشد اما نقطه سیاهی در کارنامه هر دوی این بازیکنان است که دوست دارند هرچه سریعتر برطرف شود. رونالدو و مسی موفقیت چندانی در جام های جهانی نداشته اند. هرچند مسی یک بار موفق شد حضور در فینال این رقابت ها را تجربه کند اما در آن دیدار برابر آلمان شکست خورد. از سوی دیگر رونالدو تنها تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کرده است. اما با این حال باز هم هیچ یک از این دو بازیکن موفق به گلزنی در مرحله حذفی این رقابت ها نشده است. رونالدو 7 گل در جام های جهانی وارد دروازه حریفان کرده و آمار مسی در این زمینه 6 گل است اما تمامی این گل ها در مرحله گروهی به ثمر رسیده است. 


4. بیشترین گل زده در فینال های جام جهانی باشگاه ها

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر کدام 4 گل در فینال های جام جهانی باشگاه ها به ثمر رسانده اند که تا به امروز بیشتری تعداد گل زده در فینال این رقابت ها به شمار می آید. رونالدو در 4 حضور در فینال 4 گل به ثمر رسانده اما مسی موفق شده با 3 بار حضور در فینال به این رکورد دست پیدا کند. رونالدو اولین بار با منچستریونایتد در سال 2008 در جام جهانی باشگاه ها حاضر شد اما نتوانست گلزنی کند. پس از آن او در سال 2014، 2016 و 2017 با رئال مادرید موفق به گلزنی در این رقابت ها شد. مسی نیز در سال های 2009، 2011 و 2015 در فینال جام جهانی باشگاه ها گلزنی کرده است.


رونالدو و مسی هر دو در فینال جام جهانی باشگاه ها 4 گله هستند


3. گلزنی در سه جام جهانی باشگاه ها

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هر دو موفق شده اند در سه جام جهانی باشگاه ها گلزنی کنند. مسی در مجموع 5 گل در کل این رقابت ها به ثمر رسانده و رونالدو نیز موفق شد 7 گل در این بازی ها وارد دروازه حریفان کند. هیچ یک از این دو بازیکن در این جام جهانی باشگاه های 2018 به میدان نخواهد رفت. رئال مادرید نماینده اروپا خواهد بود و رونالدو نیز از این تیم جدا شده و به یوونتوس پیوسته است.


2. بیشترین حضور در ترکیب منتخب جهان

فدراسیون جهانی فوتبالیست های حرفه ای از سال 2005 ترکیب 11 نفره برترین بازیکنان دنیا را انتخاب می کند و رونالدو و مسی موفق شده اند از سال 2007 هر سال و 12 بار در این ترکیب قرار بگیرند. هیچ بازیکن دیگری حتی به این رکورد نزدیک هم نیست. اینیستا و راموس هر کدام 9 بار، دنی آلوز 8 بار و ژاوی نیز 5 بار در این ترکیب جای گرفته اند. ظاهرا به جز هواداران، تمام دنیا نیز فکر می کنند که این ترکیب بدون حضور این دو بازیکن کامل نیست.


مسی و رونالدو 11 بار در ترکیب منتخب جهان قرار گرفته اند


1. تنها بازیکنان لالیگا با بیش از 300 گل زده

وقتی رونالدو در سال 2009 به رئال مادرید پیوست، مسی در اوج خود قرار داشت. این بازیکن پرتغالی موفق شد با درخشش خود نبرد رئال مادرید و بارسلونا را به نبرد رونالدو و مسی تبدیل کند. این دو خیلی زود رقابت خود را شروع کردند و مسی موفق شد در فصل 10 - 2009 با 34 گل زده آقای گل رقابت ها شود. رونالدو کوتاه ننشست و سال بعد با 40 گل زده بهترین گلزن اسپانیا شد. این روند ادامه داشت و باعث شد که مسی و رونالدو به تنها بازیکنان تاریخ لالیگا تبدیل شوند که بیش از 300 گل به ثمر رسانده اند. رونالدوی در 292 بازی 311 گل زده و مسی در 427 بازی 390 گل به ثمر رسانده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.