اخبار و حواشی  دنیای فوتبال
اخبار و حواشی  دنیای فوتبال

اخبار و حواشی دنیای فوتبال

پوچتینو: مسی، بهترین است؛ تغییر سبک بارسلونا پس از اینیستا و ژاوی، طبیعی است

سرمربی-تاتنهام-لیگ-برتر-Mauricio Pochettino


طرفداری - مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی تاتنهام در آستانه دیدار خانگی مقابل بارسلونا در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا با نشریه مارکا مصاحبه نسبتا مفصلی داشته است. مهم ترین بخش‌های این مصاحبه را ملاحظه می‌کنید:

  واضح است که انگیزه زیادی برای بازی با بارسلونا دارم. من طرفدار اسپانیول هستم و مشخصا بردن بارسلونا خوشحالم می‌کند. هنوز هم سر حرفم هستم که مسیر من و بارسلونا با یکدیگر تلاقی نخواهد داشت. دوستان زیادی در بارسلونا دارم و احترام زیادی هم برای این باشگاه قائلم ولی سبک من و بارسا کاملا با هم متفاوت است و هرگز مثل هم نخواهند شد. در این که هیچ وقت مربی بارسا نخواهم شد، تردیدی ندارم


بارسای فعلی؟ اگر به گذشته نگاه کنیم و بازیکنانی چون ژاوی و اینیستا که فارغ از همه مربیان بزرگی که روی نیمکت تیم نشستند مثل گواردیولا، تیتو و رایکارد، سبک فوتبال مشخصی را به نمایش می‌گذاشتند. تغییر چنین فلسفه‌ای دشوار است. حالا که دیگر خبری از ژاوی و اینیستا نیست و فقط تعداد کمی از آن نسل باقی مانده‌اند، طبیعی است که بارسا به سبک فوتبال دیگری روی آورده است. والورده سعی کرده همزمان با حفظ اصول، تغییرات کوچکی در سبک بازی بارسا ایجاد کند که البته آن را غنی‌تر کرده است. فوتبال یعنی بازیکنان و وقتی در تیم بزرگی چون بارسلونا بازیکنان بزرگی با سبک بازی مشخص دارید، عوض کردن آن مشکل است. جایگزین کردن این سبک بازیکنان غیرممکن است. شما می‌توانید بازیکنان جدیدی به خدمت بگیرید اما تکرار کاری که این نسل کرد، بسیار دشوار است. با این حال بارسا هنوز هم تیم بزرگی است و توانایی شکست هر تیمی را دارد.


بارسا بازیکنانی عالی دارد و کوتینیو را خیلی خوب می‌شناسم. درباره تیم بزرگی صحبت می‌کنیم که کاپیتانش بهترین بازیکن دنیا است. پشت سر او انبوهی از بازیکنان فوق العاده بازی می‌کنند که بارسا را به تیمی ترسناک تبدیل می‌کند. بارسا در هر پستی کیفیت دارد. مسی از نظر من شماره یک است. او مادامی که بازی می‌کند، بهترین بازیکن دنیا خواهد بود. استعداد و اراده او را به بهترین بازیکن جهان تبدیل کرده است.


وضعیت تاتنهام پس از تابستانی بدون حتی یک خرید؟ اینکه انتظارات از من و تیمم بالا است، عادی است اما واقعیت همیشه نادیده گرفته می‌شود. واقعیت این است که ما امسال تقویت نشدیم در حالی که رقبای ما هر ساله ارقام گزافی هزینه می‌کنند. البته این نمی‌تواند و نباید بهانه‌ای برای پسرفت باشد و ما همچنان باید بهتر شویم و نتیجه بگیریم، ولی انتظارات باید بر اساس واقعیات باشد. گرچه ما خودمان اولین کسانی هستیم که وقتی یک بازی را نمی‌بریم، ناراحت و عصبانی می‌شویم.


و علاقه رئال مادرید؟ از این دست اتفاقات در دنیای فوتبال می‌افتد. شایعات و وقایعی که خیلی سریع و زمانی که انتظارش را ندارید، منتشر می‌شود. خیلی خلاصه بگویم همه آنچه اتفاق افتاد، برای مربی جوانی مثل من که دوست دارد به نهایت مربی‌گری برسد، یک تجربه بود. همه چیز به شما انگیزه می‌دهد. وقتی حرف از ما در رسانه‌ها است، یعنی کارمان را درست انجام داده‌ایم. ما احترام دیگران را به دست آورده‌ایم و این اتفاق خوبی است. رویاهایم در مربی‌گری؟ رساندن تاتنهام به بالاترین درجه و هدایت تیم ملی آرژانتین و نیولز اولد بویز.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.